loading...

مهتاب گستر

بازدید : 42
پنجشنبه 25 آذر 1400 زمان : 14:32

برج خنک کننده چیست؟

برج های خنک کننده تاسیساتی هستند که گرما را از طریق تبخیر یا هدایت از آب خارج می کند. صنایع مختلفی از آب خنک شده در فرآیند های گوناگون استفاده می کنند. در نتیجه انواع مختلفی از برج های خنک کننده نیز وجود دارد. برج ‌های خنک ‌کننده‌ ای وجود دارند که آب فرآیندی را ایجاد می‌ کنند که فقط یک بار، قبل از تخلیه، قابل استفاده است. همچنین برج های خنک کننده ای وجود دارند که آبی را ایجاد می کنند که می تواند در فرآیند تولید مجدداً استفاده و بهره برداری شود.

هنگامی که آب مورد استفاده مجدد قرار می گیرد، از طریق تاسیسات به داخل برج خنک کننده پمپاژ می شود. پس از خنک شدن آب، دوباره وارد فرآیند تولید می شود. دمای آبی که باید خنک شود معمولاً بین 40 تا 60 درجه سانتی گراد است.

آب به بالای برج خنک کننده پمپاژ می شود و از طریق پوسته های پلاستیکی یا چوبی به پایین جریان می یابد. این امر باعث تشکیل قطره می شود. در حین پایین آمدن، آب گرمایی از خود ساطع می کند که با جریان هوای فوق مخلوط می شود و باعث خنک شدن آن بین 10 تا 20 درجه سانتی گراد می شود.

بخشی از آب تبخیر می شود و باعث می شود گرمای بیشتری از آن ساطع شود. گاهی اوقات می توان بخار آب را بر فراز برج خنک کننده مشاهده کرد.

برای ایجاد جریان هوا به سمت بالا، برخی از برج های خنک کننده دارای فن هایی در قسمت بالایی هستند که شبیه به تیغه های هواکش هستند. این فن ها باعث ایجاد جریان هوا به سمت بالا در داخل برج خنک کننده می شوند. آب به داخل حوضچه می ریزد و از آن جا به فرآیند تولید بازگردانده می شود.

سیستم های برج خنک کننده مدار باز و برج خنک کننده مدار بسته وجود دارد. هنگامی از که یک سیستم برج خنک کننده مدار استفاده می کنید، آب با هوای بیرون در تماس نیست. این امر باعث می شود که آلودگی آب برج خنک کننده توسط آلاینده های هوا و میکروارگانیسم ها نا چیز باشد. همچنین میکروارگانیسم هایی که در آب برج خنک کننده وجود دارند نمی توانند در هوای بیرون قرار گیرند. هنگامی که از یک سیستم برج خنک کننده مدار باز استفاده می کنید، این پدیده ممکن است رخ دهد.

برج خنک کننده هیبریدی ترکیبی از برج خنک کننده مدار باز و برج خنک کننده مدار بسته است. به گونه ای که در این برج های خنک کننده آب از داخل کویل حرکت می کند و سپس بر روی این کویل ها توسط نازل ها آب پاشیده شده و موجب خنک شدن آب می شود. گرمای تبخیر شده نیز به این طریق از برج خنک کننده تخلیه می شود. این نوع برج خنک کننده نسبت به دو برج خنک کننده دیگر مصرف آب کم تری دارد. زمانی که هوا سرد می شود این برج خنک کننده به صورت خشک کار می کند و زمانی که با هوای گرم مواجه می شود با پاشیدن آب بر روی کویل موجب سرد شدن آّب و ایجاد سیال خنک می شود. به این طریق سیستم سرمایشی خود را فعال می نماید.

جنس انواع برج خنک کننده

برج خنک کننده از نظر جنس و شکل در انواع مختلفی تولید می شود از جمله این برج های خنک کننده: برج خنک کننده فایبرگلاس، طرح مکعبی، برج خنک کننده گرد، برج خنک کننده مارلی (مدور)، برج خنک کننده مارلی (ذوزنقه ای)، برج خنک کننده مدل سانتریفیوژی، برج خنک کننده مدل مارلی(مکعبی) و برج خنک کننده کانتر فلو فلزی می باشد. جنس بدنه بر قیمت برج خنک کننده تاثیر گذار می باشد.

اجزای تشکیل دهنده برج خنک کننده

برج خنک کننده از قسمت های زیر تشکیل شده است:

  • فن برج خنک کننده
  • نازل برج خنک کننده
  • پکینگ برج خنک کننده
  • قطره گیر برج خنک کننده
  • کنترل کننده سطح آب

فن برج خنک کننده

برج های خنک کننده جریان مخالف، متقاطع و مکش مکانیکی از فن برای هدایت جریان هوا به داخل برج خنک کننده استفاده می کنند. برج های خنک کننده با جریان طبیعی از فن استفاده نمی کنند. در این برج های خنک کننده جریان هوا به صورت طبیعی در برج خنک کننده در حال جریان می باشد. اغلب فن های برج خنک کننده دارای سر و صدا هستند ولی با این حال فن های با صدای کم و آرام هم طراحی و تولید می شود.

نازل برج خنک کننده

نازل های برج خنک کننده یکی دیگر از بخش های مهم برج خنک کننده هستند که عملکرد و کارایی آن را تحت تاثیر خود قرار می دهند. این قسمت از دستگاه باید به صورت مداوم چک شود چرا که با گذشت زمان ممکن است مجرای آن ها توسط آلودگی هایی که با خود آب همراه است مسدود شده و باعث از بین رفتن آن ها بشود. علاوه بر این چون آب خود یک عامل برای پوسیدگی به شمار می رود. در نتیجه در گذر زمان ممکن است که این نازل ها پوسیده شوند و از بین بروند.

خرابی در نازل های برج خنک کننده، باعث شده که آب به صورت غیر یکنواخت بر روی پکینگ های برج خنک کننده پخش شود که در نتیجه این کار برج خنک کننده به درستی کار نکرده و عملکرد کلی دستگاه را تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر آب با هوا به درستی در تماس نباشد عملیات سرد سازی که کار اصلی برج خنک کننده است، تحت الشعاع این بخش قرار می گیرد و دستگاه به سختی کار خواهد کرد.

پکینگ برج خنک کننده

یکی دیگر از قسمت های مهم برج خنک کننده، پکینگ یا پرکن ها می باشند. این قسمت به دلیل آن که سطح تماس آب با هوا را افزایش می دهد نقش موثری در سرد سازی آب را ایفا می کند. این پکینگ های برج خنک کننده به دو صورت جریان مخالف و جریان متقاطع طراحی و ساخته می شوند. در جریان متقاطع آب به صورت عمودی وارد می شود و هوا به صورت افقی، به دلیل عمود بودن این دو جریان، جریان متقاطع نام گرفته اند. در جریان مخالف، آب و هوا به صورت مخالف هم در حال جریان می باشند. در جریان مخالف نمی توان از گرانش زمین کمک گرفت و کار پخش کردن آب به عهده نازل های اسپری کننده می باشد.

پکینگ های برج خنک کننده با طراحی خاصی که دارا می باشند باعث شده جریان هوای بیشتری با آب در تماس باشد. این افزایش سطح تماس باعث شده که حجم وسیع تری از آب گرم سرد شود. در نتیجه راندمان برج خنک کننده افزایش می یابد. در واقع هدف از ساخت پکینگ ها به صورت چند لایه همین افزایش سطح تماس می باشد.

قطره گیر برج خنک کننده

یکی از قسمت های مهم برج خنک کننده قطره گیر می باشد که وظیفه اصلی آن جلوگیری از پخش قطرات آب به بیرون برج خنک کننده و جمع آوری آن می باشد. یکی دیگر از وظایف قطره گیر برج خنک کننده، مهار کردن و ممانعت از ورود قطرات مضر شیمیایی که در حال تبخیر شدن هستند، به محیط زیست می باشد. نحوه عملکرد آن ها به این گونه است که با برخورد قطرات به تیغه های قطره گیر برج خنک کننده باعث شده که شتاب و سرعت خود را از دست بدهند و بدین ترتیب تغییر جهت داده و دوباره به برج خنک کننده بر می گردند. برج های خنک کننده ای که کارایی بالا تری دارند میزان از دست دادگی رطوبت و قطرات در آن ها ۰٫۰۰۵ درصد می باشد.

قطره گیر های سلولی به دلیل این که سطح تماس را به صورت حداکثری افزایش می دهند کارایی آن ها نسبت به سایر قطره گیر های برج خنک کننده بیشتر می باشد. این افزایش سطح تماس باعث می شود که قطرات کم تری وارد محیط شوند. از جمله مزایای دیگر قطره گیر های سلولی می توان به نصب آسان و همچنین برش راحت برای انطباق کامل جهت نصب اشاره کرد.

کنترل کننده سطح آب

همان طور که از نام این بخش بر می آید، وظیفه ی این قسمت، حفظ مناسب سطح آب درون برج خنک کننده توسط دریچه ها یا سوئیچ شناور می باشد. این دریچه های شناور با آب در تماس بوده و وظیفه مدیریت آن را بر عهده دارند.

این کنترل کننده های سطح آب برای افزایش طول عمر دستگاه برج خنک کننده، سطح آب را به طور مرتب تنظیم می کنند. بازو های شناور مسئول بررسی و کنترل نوسانات سطح آب داخل برج خنک کننده را بر عهده دارند و کار اصلی آن ها حفظ حداکثر کاریی برج خنک کننده می باشد.

این کنترل کننده ها به صورت خودکار سطح آب را بررسی کرده و بر آن نظارت دارند. هنگامی که سطح آب حوضچه آب از حد پیش تعیین شده بیشتر یا کم تر باشد، سوپاپ های دستگاه باز یا بسته می شود تا دستگاه در سطح عملیاتی عادی کار کند.

این کنترل کننده ها مجهز به آلارم و یا سیستم هشدار دهنده می باشند. هنگامی که سطح آب خیلی بالا یا پایین برود سینگال هایی فرستاده می شود که چراغ های هشدار دهنده LED را روشن می کند. که هم کاربر می تواند اقدام اصلاحی را انجام دهد و یا این که این کار به صورت خودکار صورت بپذیرد.

کاربرد های برج خنک کننده

همان طور که بالا تر گفته شد امروزه برج خنک کننده در تمامی صنعت ‌ها به کار برده می‌ شود. این محصول برای خنک کردن سیستم ‌های صنعتی مخصوصا در مناطق خشک و کم آب کاربرد دارد. همچنین از برج خنک کننده برای صنایع دیگر مانند متالوژی، داروسازی، مواد شیمیایی و کاغذ سازی استفاده می شود. علاوه بر آن در تجهیزات سرمایشی خنک کاری چیلر و تهویه مطبوع ساختمان ‌ها نیز کارایی موثری را دارا است. استفاده از منبع سرمایشی برج خنک کننده در صنعت ‌ها باعث ذخیره انرژی، کم شدن مصرف آب و کاهش هزینه ‌های عملیاتی می شود. طراحی برج خنک کننده باید کاملا صحیح و با دقت انجام شود وگرنه موجب اختلال در تولید می شود.

اهمیت آب سرد در صنایع

بسیاری از صنایع شیمیایی و پالایشگاهی برای انجام فرآیند های خود به آب سرد نیاز دارند، بنابراین در هر لحظه، تامین آب سرد، یک ضرورت برای صنایع محسوب می‌ شود. به این ترتیب، تجهیزات فن در بالای برج خنک کننده به راحتی می‌ توانند زمینه را برای تأمین حجم زیادی از آب خنک فراهم کنند. چرخش فن ها با سرعت مشخص درون برج خنک کننده انجام می گیرد.

نحوه تهیه و انتخاب برج خنک کننده

در گزینش صحیح دستگاه برج خنک کننده متناسب با مقتضیات یک پروژه معین باید چند عامل اصلی را ملحوظ قرار داد، توانایی خنک کردن مسائل اقتصادی، سرویس های مورد نیاز و شرایط طبیعی. این عوامل اغلب به یک دیگر بستگی متقابل دارند، اما هر یک باید جداگانه بررسی و ارزیابی شوند. از آن جا که ممکن است انواع زیادی از دستگاه ها توانایی تأمین مقصود را داشته باشند عواملی همچون ابعاد دستگاه مساحت محل نصب، حجم هوای جریانی، میزان مصرف انرژی بادزن و پمپ، مواد به کار رفته در ساخت دستگاه، کیفیت آب و سهولت یافتن دستگاه در بازار، بر انتخاب نهایی تاثیر خواهند گذارد. گزینش مطلوبع مدتاً بعد از ارزیابی اقتصادی صورت می گیرد.

برج های خنک کننده در اندازه های مختلف برای دفع حرارت از یک تا چند هزار تن تبرید ساخته می شوند. برج های بزرگ برای کاربرد های معین ساخته می شوند و معمولا از چندین سلول تشکیل می شوند که هر یک اجزاء خاص خود را دارند.

محل نصب برج خنک کننده

برج خنک کننده باید در محلی نصب شود که هیچ گونه مانعی در مقابل ورود جریان هوا به داخل برج خنک کننده وجود نداشته باشد. اگر لازم است که چند برج خنک کننده در کنار یک دیگر نصب شوند باید به گونه ای نصب شوند که هوای گرم خروجی از این برج های خنک کننده وارد سیستم برج های خنک کننهد کناری خود نشوند. زیرا این عمل موجب می شود عملکرد برج خنک کننده کاهش یافته و حتی کارایی خود را نیز از دست بدهد.

سعی کنید برج خنک کننده را در محلی با هوای آزاد نصب نمایید تا بازده ی مناسب تری برای شما داشته باشد. مثلا برای نصب برج خنک کننده برای ساختمان بهترین محل نصب بر روی پشت بام می باشد. زیرا هوای آزاد به قدر کافی وارد برج خنک کننده شده و عملکرد این برج های خنک کننده را بالا تر می برد.

قیمت برج خنک کننده

قیمت برج خنک کننده با توجه به نوع آن، جنس بدنه و ظرفیتش مشخص می شود.

در واقع قیمت تمام شده برای یک برج خنک کننده صنعتی برابر با تمام قطعات نصب شده در آن می ‌باشد. این اجزا شامل بدنه و سازه، الکتروموتور، پروانه، سیستم کاهش دور و ... می شود. که نوع متریال استفاده شده برای ساخت هر کدام از آن ها حائز اهمیت است و در افزایش یا کاهش قیمت ‌ها تاثیر می گذارد. مثلا اگر جنس بدنه از فایبرگلاس باشد نسبت به گالوانیزه گران ‌تر می شود. یا اگر موتور از نوع الکتروموتور زیمنس آلمان نصب شود نسبت به مدل موتوژن هزینه بیشتری دارد.

مشتریان گرامی می توانند جهت خرید انواع برج های خنک کننده و همچنین اطلاع از بروز ترین قیمت برج خنک کننده با کارشناسان شرکت مهتاب گستر در ارتباط باشند. مهندسان فنی گروه تولیدی ما ۲۴ ساعته پاسخگو و راهنما شما عزیزان هستند.

مجموعه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع برج خنک کننده به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع برج خنک کننده و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برج خنک کننده و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

با تشکر از سایت خوب یو آپلود

برج خنک کننده چیست؟

برج های خنک کننده تاسیساتی هستند که گرما را از طریق تبخیر یا هدایت از آب خارج می کند. صنایع مختلفی از آب خنک شده در فرآیند های گوناگون استفاده می کنند. در نتیجه انواع مختلفی از برج های خنک کننده نیز وجود دارد. برج ‌های خنک ‌کننده‌ ای وجود دارند که آب فرآیندی را ایجاد می‌ کنند که فقط یک بار، قبل از تخلیه، قابل استفاده است. همچنین برج های خنک کننده ای وجود دارند که آبی را ایجاد می کنند که می تواند در فرآیند تولید مجدداً استفاده و بهره برداری شود.

هنگامی که آب مورد استفاده مجدد قرار می گیرد، از طریق تاسیسات به داخل برج خنک کننده پمپاژ می شود. پس از خنک شدن آب، دوباره وارد فرآیند تولید می شود. دمای آبی که باید خنک شود معمولاً بین 40 تا 60 درجه سانتی گراد است.

آب به بالای برج خنک کننده پمپاژ می شود و از طریق پوسته های پلاستیکی یا چوبی به پایین جریان می یابد. این امر باعث تشکیل قطره می شود. در حین پایین آمدن، آب گرمایی از خود ساطع می کند که با جریان هوای فوق مخلوط می شود و باعث خنک شدن آن بین 10 تا 20 درجه سانتی گراد می شود.

بخشی از آب تبخیر می شود و باعث می شود گرمای بیشتری از آن ساطع شود. گاهی اوقات می توان بخار آب را بر فراز برج خنک کننده مشاهده کرد.

برای ایجاد جریان هوا به سمت بالا، برخی از برج های خنک کننده دارای فن هایی در قسمت بالایی هستند که شبیه به تیغه های هواکش هستند. این فن ها باعث ایجاد جریان هوا به سمت بالا در داخل برج خنک کننده می شوند. آب به داخل حوضچه می ریزد و از آن جا به فرآیند تولید بازگردانده می شود.

سیستم های برج خنک کننده مدار باز و برج خنک کننده مدار بسته وجود دارد. هنگامی از که یک سیستم برج خنک کننده مدار استفاده می کنید، آب با هوای بیرون در تماس نیست. این امر باعث می شود که آلودگی آب برج خنک کننده توسط آلاینده های هوا و میکروارگانیسم ها نا چیز باشد. همچنین میکروارگانیسم هایی که در آب برج خنک کننده وجود دارند نمی توانند در هوای بیرون قرار گیرند. هنگامی که از یک سیستم برج خنک کننده مدار باز استفاده می کنید، این پدیده ممکن است رخ دهد.

برج خنک کننده هیبریدی ترکیبی از برج خنک کننده مدار باز و برج خنک کننده مدار بسته است. به گونه ای که در این برج های خنک کننده آب از داخل کویل حرکت می کند و سپس بر روی این کویل ها توسط نازل ها آب پاشیده شده و موجب خنک شدن آب می شود. گرمای تبخیر شده نیز به این طریق از برج خنک کننده تخلیه می شود. این نوع برج خنک کننده نسبت به دو برج خنک کننده دیگر مصرف آب کم تری دارد. زمانی که هوا سرد می شود این برج خنک کننده به صورت خشک کار می کند و زمانی که با هوای گرم مواجه می شود با پاشیدن آب بر روی کویل موجب سرد شدن آّب و ایجاد سیال خنک می شود. به این طریق سیستم سرمایشی خود را فعال می نماید.

جنس انواع برج خنک کننده

برج خنک کننده از نظر جنس و شکل در انواع مختلفی تولید می شود از جمله این برج های خنک کننده: برج خنک کننده فایبرگلاس، طرح مکعبی، برج خنک کننده گرد، برج خنک کننده مارلی (مدور)، برج خنک کننده مارلی (ذوزنقه ای)، برج خنک کننده مدل سانتریفیوژی، برج خنک کننده مدل مارلی(مکعبی) و برج خنک کننده کانتر فلو فلزی می باشد. جنس بدنه بر قیمت برج خنک کننده تاثیر گذار می باشد.

اجزای تشکیل دهنده برج خنک کننده

برج خنک کننده از قسمت های زیر تشکیل شده است:

  • فن برج خنک کننده
  • نازل برج خنک کننده
  • پکینگ برج خنک کننده
  • قطره گیر برج خنک کننده
  • کنترل کننده سطح آب

فن برج خنک کننده

برج های خنک کننده جریان مخالف، متقاطع و مکش مکانیکی از فن برای هدایت جریان هوا به داخل برج خنک کننده استفاده می کنند. برج های خنک کننده با جریان طبیعی از فن استفاده نمی کنند. در این برج های خنک کننده جریان هوا به صورت طبیعی در برج خنک کننده در حال جریان می باشد. اغلب فن های برج خنک کننده دارای سر و صدا هستند ولی با این حال فن های با صدای کم و آرام هم طراحی و تولید می شود.

نازل برج خنک کننده

نازل های برج خنک کننده یکی دیگر از بخش های مهم برج خنک کننده هستند که عملکرد و کارایی آن را تحت تاثیر خود قرار می دهند. این قسمت از دستگاه باید به صورت مداوم چک شود چرا که با گذشت زمان ممکن است مجرای آن ها توسط آلودگی هایی که با خود آب همراه است مسدود شده و باعث از بین رفتن آن ها بشود. علاوه بر این چون آب خود یک عامل برای پوسیدگی به شمار می رود. در نتیجه در گذر زمان ممکن است که این نازل ها پوسیده شوند و از بین بروند.

خرابی در نازل های برج خنک کننده، باعث شده که آب به صورت غیر یکنواخت بر روی پکینگ های برج خنک کننده پخش شود که در نتیجه این کار برج خنک کننده به درستی کار نکرده و عملکرد کلی دستگاه را تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر آب با هوا به درستی در تماس نباشد عملیات سرد سازی که کار اصلی برج خنک کننده است، تحت الشعاع این بخش قرار می گیرد و دستگاه به سختی کار خواهد کرد.

پکینگ برج خنک کننده

یکی دیگر از قسمت های مهم برج خنک کننده، پکینگ یا پرکن ها می باشند. این قسمت به دلیل آن که سطح تماس آب با هوا را افزایش می دهد نقش موثری در سرد سازی آب را ایفا می کند. این پکینگ های برج خنک کننده به دو صورت جریان مخالف و جریان متقاطع طراحی و ساخته می شوند. در جریان متقاطع آب به صورت عمودی وارد می شود و هوا به صورت افقی، به دلیل عمود بودن این دو جریان، جریان متقاطع نام گرفته اند. در جریان مخالف، آب و هوا به صورت مخالف هم در حال جریان می باشند. در جریان مخالف نمی توان از گرانش زمین کمک گرفت و کار پخش کردن آب به عهده نازل های اسپری کننده می باشد.

پکینگ های برج خنک کننده با طراحی خاصی که دارا می باشند باعث شده جریان هوای بیشتری با آب در تماس باشد. این افزایش سطح تماس باعث شده که حجم وسیع تری از آب گرم سرد شود. در نتیجه راندمان برج خنک کننده افزایش می یابد. در واقع هدف از ساخت پکینگ ها به صورت چند لایه همین افزایش سطح تماس می باشد.

قطره گیر برج خنک کننده

یکی از قسمت های مهم برج خنک کننده قطره گیر می باشد که وظیفه اصلی آن جلوگیری از پخش قطرات آب به بیرون برج خنک کننده و جمع آوری آن می باشد. یکی دیگر از وظایف قطره گیر برج خنک کننده، مهار کردن و ممانعت از ورود قطرات مضر شیمیایی که در حال تبخیر شدن هستند، به محیط زیست می باشد. نحوه عملکرد آن ها به این گونه است که با برخورد قطرات به تیغه های قطره گیر برج خنک کننده باعث شده که شتاب و سرعت خود را از دست بدهند و بدین ترتیب تغییر جهت داده و دوباره به برج خنک کننده بر می گردند. برج های خنک کننده ای که کارایی بالا تری دارند میزان از دست دادگی رطوبت و قطرات در آن ها ۰٫۰۰۵ درصد می باشد.

قطره گیر های سلولی به دلیل این که سطح تماس را به صورت حداکثری افزایش می دهند کارایی آن ها نسبت به سایر قطره گیر های برج خنک کننده بیشتر می باشد. این افزایش سطح تماس باعث می شود که قطرات کم تری وارد محیط شوند. از جمله مزایای دیگر قطره گیر های سلولی می توان به نصب آسان و همچنین برش راحت برای انطباق کامل جهت نصب اشاره کرد.

کنترل کننده سطح آب

همان طور که از نام این بخش بر می آید، وظیفه ی این قسمت، حفظ مناسب سطح آب درون برج خنک کننده توسط دریچه ها یا سوئیچ شناور می باشد. این دریچه های شناور با آب در تماس بوده و وظیفه مدیریت آن را بر عهده دارند.

این کنترل کننده های سطح آب برای افزایش طول عمر دستگاه برج خنک کننده، سطح آب را به طور مرتب تنظیم می کنند. بازو های شناور مسئول بررسی و کنترل نوسانات سطح آب داخل برج خنک کننده را بر عهده دارند و کار اصلی آن ها حفظ حداکثر کاریی برج خنک کننده می باشد.

این کنترل کننده ها به صورت خودکار سطح آب را بررسی کرده و بر آن نظارت دارند. هنگامی که سطح آب حوضچه آب از حد پیش تعیین شده بیشتر یا کم تر باشد، سوپاپ های دستگاه باز یا بسته می شود تا دستگاه در سطح عملیاتی عادی کار کند.

این کنترل کننده ها مجهز به آلارم و یا سیستم هشدار دهنده می باشند. هنگامی که سطح آب خیلی بالا یا پایین برود سینگال هایی فرستاده می شود که چراغ های هشدار دهنده LED را روشن می کند. که هم کاربر می تواند اقدام اصلاحی را انجام دهد و یا این که این کار به صورت خودکار صورت بپذیرد.

کاربرد های برج خنک کننده

همان طور که بالا تر گفته شد امروزه برج خنک کننده در تمامی صنعت ‌ها به کار برده می‌ شود. این محصول برای خنک کردن سیستم ‌های صنعتی مخصوصا در مناطق خشک و کم آب کاربرد دارد. همچنین از برج خنک کننده برای صنایع دیگر مانند متالوژی، داروسازی، مواد شیمیایی و کاغذ سازی استفاده می شود. علاوه بر آن در تجهیزات سرمایشی خنک کاری چیلر و تهویه مطبوع ساختمان ‌ها نیز کارایی موثری را دارا است. استفاده از منبع سرمایشی برج خنک کننده در صنعت ‌ها باعث ذخیره انرژی، کم شدن مصرف آب و کاهش هزینه ‌های عملیاتی می شود. طراحی برج خنک کننده باید کاملا صحیح و با دقت انجام شود وگرنه موجب اختلال در تولید می شود.

اهمیت آب سرد در صنایع

بسیاری از صنایع شیمیایی و پالایشگاهی برای انجام فرآیند های خود به آب سرد نیاز دارند، بنابراین در هر لحظه، تامین آب سرد، یک ضرورت برای صنایع محسوب می‌ شود. به این ترتیب، تجهیزات فن در بالای برج خنک کننده به راحتی می‌ توانند زمینه را برای تأمین حجم زیادی از آب خنک فراهم کنند. چرخش فن ها با سرعت مشخص درون برج خنک کننده انجام می گیرد.

نحوه تهیه و انتخاب برج خنک کننده

در گزینش صحیح دستگاه برج خنک کننده متناسب با مقتضیات یک پروژه معین باید چند عامل اصلی را ملحوظ قرار داد، توانایی خنک کردن مسائل اقتصادی، سرویس های مورد نیاز و شرایط طبیعی. این عوامل اغلب به یک دیگر بستگی متقابل دارند، اما هر یک باید جداگانه بررسی و ارزیابی شوند. از آن جا که ممکن است انواع زیادی از دستگاه ها توانایی تأمین مقصود را داشته باشند عواملی همچون ابعاد دستگاه مساحت محل نصب، حجم هوای جریانی، میزان مصرف انرژی بادزن و پمپ، مواد به کار رفته در ساخت دستگاه، کیفیت آب و سهولت یافتن دستگاه در بازار، بر انتخاب نهایی تاثیر خواهند گذارد. گزینش مطلوبع مدتاً بعد از ارزیابی اقتصادی صورت می گیرد.

برج های خنک کننده در اندازه های مختلف برای دفع حرارت از یک تا چند هزار تن تبرید ساخته می شوند. برج های بزرگ برای کاربرد های معین ساخته می شوند و معمولا از چندین سلول تشکیل می شوند که هر یک اجزاء خاص خود را دارند.

محل نصب برج خنک کننده

برج خنک کننده باید در محلی نصب شود که هیچ گونه مانعی در مقابل ورود جریان هوا به داخل برج خنک کننده وجود نداشته باشد. اگر لازم است که چند برج خنک کننده در کنار یک دیگر نصب شوند باید به گونه ای نصب شوند که هوای گرم خروجی از این برج های خنک کننده وارد سیستم برج های خنک کننهد کناری خود نشوند. زیرا این عمل موجب می شود عملکرد برج خنک کننده کاهش یافته و حتی کارایی خود را نیز از دست بدهد.

سعی کنید برج خنک کننده را در محلی با هوای آزاد نصب نمایید تا بازده ی مناسب تری برای شما داشته باشد. مثلا برای نصب برج خنک کننده برای ساختمان بهترین محل نصب بر روی پشت بام می باشد. زیرا هوای آزاد به قدر کافی وارد برج خنک کننده شده و عملکرد این برج های خنک کننده را بالا تر می برد.

قیمت برج خنک کننده

قیمت برج خنک کننده با توجه به نوع آن، جنس بدنه و ظرفیتش مشخص می شود.

در واقع قیمت تمام شده برای یک برج خنک کننده صنعتی برابر با تمام قطعات نصب شده در آن می ‌باشد. این اجزا شامل بدنه و سازه، الکتروموتور، پروانه، سیستم کاهش دور و ... می شود. که نوع متریال استفاده شده برای ساخت هر کدام از آن ها حائز اهمیت است و در افزایش یا کاهش قیمت ‌ها تاثیر می گذارد. مثلا اگر جنس بدنه از فایبرگلاس باشد نسبت به گالوانیزه گران ‌تر می شود. یا اگر موتور از نوع الکتروموتور زیمنس آلمان نصب شود نسبت به مدل موتوژن هزینه بیشتری دارد.

مشتریان گرامی می توانند جهت خرید انواع برج های خنک کننده و همچنین اطلاع از بروز ترین قیمت برج خنک کننده با کارشناسان شرکت مهتاب گستر در ارتباط باشند. مهندسان فنی گروه تولیدی ما ۲۴ ساعته پاسخگو و راهنما شما عزیزان هستند.

مجموعه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع برج خنک کننده به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع برج خنک کننده و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برج خنک کننده و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

با تشکر از سایت خوب یو آپلود

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 77
  • بازدید کلی : 731
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی